När jag nu ändå är igång...

Kom jag på en sak till som stör mig!

Idioter i trafiken

Why oooh why måste det finnas så mycket idioter bakom rattarna på bilarna i vårt avlånga land?? Why?
Jag blir tokig. Okej att man inte ska köra långsamt, dom som gör det irriterar mig rätt bra dom med.. Men om man nu kör i rätt hastighet, varför då lägga sig två millimeter bakom mitt ärlse och trycka på. TROR NI ATT NI KOMMER OM FORTARE DÅ?? Det ända som händer är att jag blir stressad och irriterad och väntar extra mycket med att svänga in, bara för att jävlas tillbaka. Assholes.

Rekordet togs ändå av killen i den stora bilen som genomförde just detta ärseltryckartrick på väg hem från Dalarna. Jag menar kom igen, är det en sån väg att det är vajrar på bägge sidor.. då kommer du inte förbi förrens det blir två filer, hur jävla nära och långt till vänster du en kör. fatta!

Eller den tokigaste omkörningen (läs kamakaziomkörningen) jag någonsin sett. Fine, det var bråskande att komma upp Midsommarafton och allt, men hellre komma fram lite senare än aldrig komma dit över huvudtaget. Vi låg rätt många bilar i en charmig karavan på motortrafikleden. Några bilar fram kör två segisar, som ja man vill ramma ut i diken, men nej. Man vet vad allmänt hyfs är..

En raksträcka, den första på länge. Och om oss viner bilarna i fel körbana. Säkert fem bilar kör om samtidigt, och kör om varandra fram och tillbaka som att det var ett störtlopp. PÅ FEL SIDA AV VÄGEN! Helt plötsligt bromsar dom alla in, en polisvan står parkerad längs vägen. Men poliserna står med ryggen mot oss!! Dom missar hela spektaklet. Tur för förarna, för om jag varit polis den dagen, hade jag ryckt körkortet ur händerna på dom, stampat, spottat och pekat finger åt det, för att slutligen knögla ihop körkortshelvetet till en boll och ätit upp den.. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0