Ny blogg..

Ett jävla tjat hit och dit gällandes bloggar.. blog this and blog that..

Tänkte att för i tusan, jag ger det en chans..


Så vad skriver folk om i sina omtalade bloggar, man måste väl på sätt och vis hitta sin egen unika nish...


Mode verkar vara en hit, men eftersom jag en gång faktiskt gått klädd i Baffalo (även om det var länge sen) är jag i och med det bannlyst från modebloggandet..

Kärlek då? Kul kanske med singelbloggar.. Men om jag så var ute och singelraggade varje kväll, inte 17 vill jag lägga ut det så folk kan läsa? Eller.. tveksamt. Den som lever får se.
Sport? Uteslutet.. vad är egentligen en offside?

Man kanske får tänka annorlunda.. vad är jag riktigt, riktigt bra på?
Jo..gnälla! There it is! Ni ska få veta allt om serviceyrket, om folk och fä som entrar min butik för att förpesta min dag en gång för alla! Men varför nöja sig med det?? Det finns så mycket att gnälla över.. Här kommer några exempel:

* Mobiler på tunnelbanan
-Jag vet vad alla tänker när man säger det, åååå du låter som en gammal gnällig kärring. Well so be it! Nu pratar jag faktiskt inte om folk som pratar i telefon om dittan och dattan. Jag menar dom som fullkomligen skriker ut sina privatliv!
Nej! Jag vill inte veta om du tror att du kommer att vara otrogen mot killen du dejtar, vilket är synd för han är åå så kär i dig.
Nej! Jag vill inte veta att du äntligen ska få operera in dom där sillisarna du drömt om i hela ditt plantinablonderade liv.
Nej! Jag ville inte veta nånting om ditt sexliv!
Jag vill inte, faktiskt. Vill jag höra sånt skvallar så pratar jag med nån av mina skvallrande vänner eller läser veckans Nu..allright?

*Musik på tunnelbanan.
-Whats wrong with you people!! Jag tror inte att gud (eller vem det nu var) skapade högtalarfunktionen i mobiltelefonen för att man skulle sitta och spela musik högt på tuben. Kom igen! Okej folk som sitter med hörlurar i öronen och väldigt hög volym.. inte mig emot.. Men arabisk, pop, hiphopmusik skrålande hööögt ur högtalarna.. why ooooh why?? Jag orkar inte ens fortsätta....

*Taskig inställning
Här räknas inte mitt gnäll in eftersom jag skriver ner det, man kan trycka bort sidan, utan sånna som förpestar andra människor i sin vardag för att dom själva lever pissliv. Jag menar, jag jobbar med service. Klart att vi ska göra allt för kunden and so on. Men kom igen, kunden har ta mig tusan sällan rätt.. SÄLLAN!
Det bästa är när dom kommer in. Man trycker fram deras nummer, ler och säger som på beställning, "Vad kan jag hjälpa dig med?" Vad får man då till svar?
-"Jaaa, vi får väl se om du KAN hjälpa mig??"
-"Jag har en jävla massa problem"
-"Vart kan vi ställa oss, jag har en lista här med saker som är fel"
-"Vet du hur länge jag har väntat.. bla bla bla bla..."
-"Jag vill hellre prata med en kille som kan teknik"
-"Jag har pratat med kundtjänst i 1h och dom kan inte hjälpa mig"
Eller så är vissa bara allmänt otrevliga, jag menar om man kommer in och beter sig som ärseltomtar redan från start.. varför ska då jag stå där, ta skit och vara trevlig tillbaka?? My ass!

*Allmänt idioti
Förra veckan, följande sker. Kund kommer in och går fram till mig i kassan, äldre dam med gnäll-snoffsig-look.
Kund: Jag vill ha 15st presentkort på 150kr styck!
Jag: Absolut!
Jag igen: Nää men oj, jag är väldigt ledsen men dom är slut, har har bara tre stycken kvar. Jag ska höra efter med lageransvarig för säkerhets skull.
Kund: Ser jävligt sur ut.
Jag och lager ansvarig letar, går ut till kunden beklagar oss och frågar om vi ska se efter om det finns i en annan butik. Kund gnäller och tjurar rätt allmänt. Till storyn hör att hon jobbar inom samma företag.
Kund: Jaha, och vad tror ni att man kommer tycka högre upp inom företaget då dom får höra att ni inte ens har några presentkort i butiken?!
Fortsätter gnälla på och går ut..
Varför, varför, varför kommer man inte på förens hon gått vad man skulle svarat på den frågan!? Nämligen..
Jag: Ja du, att varor kan ta slut i butiker tror jag faktiskt att dom har full förståelse för. Men att vi har en taskig attityd jämtemot varandra inom företaget, det tror jag dom ser värre på.
Ha! Den hade suttit som en smäck!! Dessutom kollade jag upp henne på intranätet.. Hon jobbar under omställning, finns ingen plats för hennes "kompetens" HA HA!

Nä nu ska jag inte gnälla mer för idag.. Jag tänker inte ens gnälla över att det är måndag imorn.. Tre dagar kvar att jobba innan 1½ veckas semester. Plus att jag ska på Justin Timberlake på tisdag!! Förfest, konsert, efterfest. Gratis! Mitt jobb är rätt bra ibland.. olala..

Well well.. fan det va rätt skönt att skriva av sig!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Fan vad kul du är!! =)

2007-06-18 @ 18:16:44
URL: http://frokenerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0