ibland vet man inte va man vill.. ju

Va jobbigt det är när man börjar tvivla på någonting. Något som man hela tiden varit så säker på.
Frågan är väl om man tvivlar på det som är eller kanske faktiskt bara tvivlar för att få det gjort. Allt måste väl kännas fel ibland eller? Man måste väl sätta sig in i det värsta tänkbara bara för att redan ha det gjort en gång, om det skulle hända på riktigt?

Det är jobbigt när tvivel dyker upp. Har man gjort rätt val? Är man på rätt plats? Är man den människa man vill vara? Klär man sig som man vill, pratar man, umgås, för sig som man vill? Har man valt rätt framtid? Rätt utbildning? Är det bra eller dåligt att ta studielån, är det värt det?

Kommer det klarna när man blir äldra eller kommer frågorna bara bli fler? Handlar det om att nöja sig eller finns det någon som är lycklig med sina val livet ut?

Just nu känner jag mig osäker. Är kth rätt? Va ska jag välja för inriktning, kommer jag ens klara det?
Kommer jag någonsin kunna ha ett jobb "för evigt". Jag vill skriva, rita, dansa, sjunga. Vara kreativ. Sminka, skratta, läsa, älska, leva. Jag vill bli smart, skaffa barn (om några år), gifta mig (om ännu fler år), åka till Pontus landställe, softa i Dalarna, jag vill skrika, springa och hoppa omkring på ett ben. Jag vill sluta äta medicinen som bara gör mig loj å fetare och fetare. Jag vill bara vara jag. Jag vill åka utomlands, uppleva, åka på weekends me Pontus överallt.

Jag vet att om jag ska kunna ha ett liv där alla dessa roligheter ska ingå, då måste jag utbilda mig, måste ha ett jobb. Men just nu vill jag inte ens öppna fysikböckerna. Kan inte. Vill inte. Det går inte. Det känns som om min kropp har tagit över beslutanderätten om vad vi (jag och min kropp) ska göra. Jag vet vad jag borde göra. Men jag vill inte. Så jag gör det inte.

ÅÅÅh, jag skulle kunna sitta här och skriva om vad jag gör, inte gör, borde göra.. hela kvällen. Men det ska jag inte. Jag ska titta vidare på cold case... som jag gillar som fan. Sen ska jag ev äta lite glass och ha ångest för det.. å sen ska jag prata i telefon med Pontus. Sen ska jag gå och lägga mig och slå bort alla tankar som att jag borde ha pluggat ikväll..

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0