Jag blev vad jag åt..

Tittade på Anna Skipper på 3an nyss.. a lot of crap.
Jag tror inte på hetsdieter som bara leder till att man tröttar ut sig själv och äter mer än innan, vilket leder till viktuppgång.. sen tittade jag på programmets hemsida och insåg att så var det. De flesta hade gått upp igen, några vägde mer än innan.

Jag har alltid pendlat upp och ner i vikt. Mina senaste år har enbart handlat om upp å ner.. gärna 10 kg åt gången. Jag vet aldrig hur jag själv ser. En känsla som är rätt obehaglig. Jag har en pojkvän som är världens bästa, vi har skitkul och vi hittar på saker.. lagar god mat (godaste!!) och dricker vin.. aj aj.. Men han överöser mig med komplimanger och tycker (eller så ljuger han jävligt bra) att jag är den sötaste, snyggaste och sexigaste han sett.. Å han älskar mig. För den jag är.. men vad hjälper det då? Jag börjar faktiskt inse att jag måste älska mig själv. Att det kanske till och med är det som är det viktigaste. Jag måste sluta med mina "mirakeldieter". Nu har jag kört med sånna typ ett och ett halft år.. allt det har lett till är att jag gått upp mer. Jag är en tjooooockis...

Men nu är det ändring! Råget är måttat! Ett nytt blad skall skrivas. Vinden har vänt och det är min tur nu. gangstastyle!

Den här gången är det långsam viknedgång som är mitt måtto. Sakta men säkert mina slagord. Motion. Äta måttligt. Men unna sig ibland så man inte blir ett freak. Den här gången ska det gå. Och med alla mina två läsare som vittnen (ni vet vilka ni är and I love you) ingår jag härmed ett avtal med jävulen. Innan midsommar ska jag ha gått ner 8 kg. Det ni. Nu är det out in the open. Nu finns det på nätet, går ej att radera. Jag måste...

HAHA! Får väl hålla en uppdatering här lite då och då om hur det går...

Men en sak är säker... jag kommer bli så JÄVLA HET!! damn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0