men det är vart jag kommer ifrån...

Ett jävla tjat tycker jag.. i hiphoplåtar osv.. va man kommer ifrån.. the hood.. eller whatever..
Men.
Hittade idag en gammal påse med grejer mamma och pappa tagit hem när dom besökte vårt landställe i Honrsborg i Småland för sista gången för att röja. (Det är sålt)
Bara lukten i påsen fick mig att rysa. Älskade landställe. Älskade hus. Älskade Småland.
Vi (jag, syrran och 3 små rödhåriga kusiner) har lekt på detta landställe i år efter år. Huset har min gammelmorfar byggt. Övervåningen har min nu bortgångne morfar renoverat. Det känns så speciellt att komma dit.

Så nu när jag öppnade den väldoftande (kan vara en aning möggel, men gott luktar det) hittade jag en gammal fotopärm. Med kort på diverse gamlingar jag aldrig hann träffa innan dom gick bort. Ändå kände jag nån sorts samhörighet med dom. Jag känner, fast jag inte vill erkänna det stark samhörighet och värme för min släkts tidigare medlemmar.. mina släktingar. Mina rötter.

Coolt såntdär. När jag blir äldre ska jag minnsann börja släktforska..

Jag kommer aldrig glömma doften i Småland. Huset, tomten, vår hemmagjorde tennisplan, Tuvesjön. Alla minnen med morfar och kusinerna. Sommaren, vinden, resorna till havet och Danmark...
Aldrig.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Varför har ni sålt för?

2008-03-17 @ 11:45:26
URL: http://frokenerikssons.blogg.se
Postat av: Theresa

Sen morfar dog är det för dyrt för mormor att ha det.. Sen är det massor som måste fixas å det blir också jättedyrt. Å det kanske inte är värt det (har jag tillsist börjat medge) när det ligger så långt bort att man är där som mest 3 veckor på sommaren.. :(

2008-03-27 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0